Parkeren per 1 februari 2016: uw puk vervalt. Nieuwe parkeerpas.
U gaat een PARKEERPAS ontvangen voor uw parkeerplaats in de parkeergarage. Per 1 februari 2016 is de bestaande puk buiten gebruik.
U heeft een parkeerplaats in de parkeergarage van het Woon- en winkelcomplex IJburglaan te Amsterdam. Van deze parkeerplaats bent u eigenaar of u heeft deze gehuurd van Orange Capital Partners (beheerder is MVGM) of de Alliantie. De toegang tot uw parkeerplaats wordt geregeld in de VvE Parkeren bij Woon- Winkelcomplex IJburglaan te Amsterdam. Deze vereniging van eigenaren heeft INTERPARKING per 1 februari 2016 het beheer over het toegangssysteem gegund.
Gebruikers van een parkeerplaats ontvangen ook een brief van INTERPARKING
Hoe werkt het nieuwe systeem
- U krijgt een parkeerpas. De parkeerpas ontvangt u in de laatste week van januari 2016. De huismeester post de pas met een instructie in uw brievenbus.
- De parkeerpas geeft toegang met uw voertuig tot de parkeergarage en opent het hek van een privaat deel als u daar een parkeerplaats heeft.
- Aan elke parkeerpas kunnen twee kentekens worden gekoppeld. Per parkeerpas kan slechts 1 voertuig in de parkeergarage tegelijkertijd worden geparkeerd.
- U kunt zelf uw kentekens koppelen aan uw pas via de parkeerautomaat bij de liften van het winkelcentrum. Dat is slechts éénmalig nodig. Verandert uw kenteken? U kunt dit zelf aanpassen bij de parkeerautomaat. Het koppelen van 1 of 2 kentekens aan uw pas heeft het voordeel dat u zonder extra handelingen de slagbomen en eventueel een hek kunt passeren. Indien u geen kenteken aan uw parkeerpas heeft gekoppeld, dan is het noodzakelijk de pas aan te bieden bij de zuilen van de slagbomen en het hek van het private deel waartoe u toegang heeft.
- Weigert de kentekenherkenning bij een van de slagbomen of een hek? U kunt altijd uw parkeerpas gebruiken om toegang te verkrijgen.
- Alle communicatie over eventuele storingen in het systeem kunt u doorgeven via de intercom bij de slagbomen aan de meldkamer. Deze service is 7 x 24 uur in bedrijf.
Wat zijn de regels?
- U parkeert zonder extra kosten op uw eigen parkeerplaats. Parkeerders van de stichting Alliantie dienen hun voertuig zonder extra kosten in het publieke deel achter de “nietjes” te parkeren.
- Hebt u een parkeerplaats achter een hek van een privaat deel? Parkeer uw voertuig op de eigen parkeerplaats. Nadat u de parkeergarage in bent gereden heeft u 30 minuten de tijd om dit te doen zonder extra kosten. Parkeert u toch uw voertuig in het publieke deel? Dan zal na 30 minuten het tarief voor het publieke deel in rekening worden gebracht. U kunt in dat geval met uw voertuig de parkeergarage verlaten nadat u bij de uitgaande slagboom met uw pinpas of creditcard uw parkeergeld heeft voldaan. De apparatuur bij de uitgaande slagboom is toegerust om cashless betalingen te verwerken.
- In de parkeergarage mogen alleen gemotoriseerde voertuigen staan in de daarvoor bestemde parkeervakken. Fietsen of aanhangers van voertuigen zijn niet toegestaan.
Overgangsperiode van oud naar nieuw toegangssysteem
- Tot en met 27 januari 2016 blijft u uw puk gebruiken.
- Van 27 januari 2016 t/m 31 januari 2016 vindt de transitie plaats van het oude naar het nieuwe systeem. De slagbomen en alle hekken in de parkeergarage staan open. U kunt uit- en inrijden zonder uw puk te gebruiken.
- Vanaf 1 februari 2016 maakt u gebruik van uw parkeerpas of openen zich de slagbomen en toegangshekken automatisch als u uw kenteken heeft geactiveerd.
- Uw oude puk werkt niet meer vanaf 27 januari 2016. Lever deze in bij de milieustraat of bij de huismeester.
- Vanaf 30 januari 2016 kunt u met uw parkeerpas maximaal twee kentekens koppelen aan uw parkeerpas. U wordt geadviseerd dit zo snel mogelijk te doen. Op maandag 1 februari 2016 kunt dan zonder extra handelingen in- en uitrijden. Dat bevordert een snelle in- en uitstroom van voertuigen!