↓
 

VvE Joris Ivensplein

IJburg blok 5 Amsterdam

Inloggen
  • Home
  • UITGELICHT
  • NIEUWE BEWONERS
  • VEELGESTELDE VRAGEN
  • Architectuur blok 5
    • Entrees wooncomplex
    • Foto’s in entreehallen
    • Ellerman/Lucas/Van Vugt
    • Arons/Gelauff
    • Koers/Zeinstra/Gelderen
    • Veelzijdigheid blok 5
  • Berichten van bestuur
  • Bestuur en structuur
    • Schematisch overzicht
    • VvE Joris Ivensplein
    • 46 Parkeerplaatsen
    • 77 Parkeerplaatsen
    • subVvE Joris Ivensplein 114
    • Hoofdsplitsing
    • VvE Parkeren
    • Reglementen
    • Privacyverklaring
  • MELDPUNTEN
    • Meldpunten MVGM
    • Huismeester
    • Contact
  • Parkeergarage
  • Onderhoud appartement
    • Intercom installatie
    • NUON warmteset
    • Rookmelders
    • Thermostaat woning
    • Vloerverwarming
    • WTW-installatie
    • Onderhoud gebouw
  • Informatie voor leden
  • Vraag/aanbod
  • Flyer bewoners
  • Registreren
  • Uitschrijven

Berichtnavigatie

← Datum jaarvergaderingen 2016 vastgesteld
Parkeren per 1 februari 2016: uw puk vervalt. Nieuwe parkeerpas. →

Brandveiligheid in uw appartement, maak een afspraak!

VvE Joris Ivensplein Geplaatst op 6 januari 2016 door Bestuur12 april 2016

BCA

In het begin van 2016 worden werkzaamheden uitgevoerd om de brandveiligheid in ons wooncomplex te verbeteren. Hiervoor wordt de medewerking gevraagd van alle bewoners. In gemeenschappelijke ruimten, zoals de gangen van de bergingen wordt de brandveiligheid verbeterd. Ook is het nodig in alle appartementen een aantal werkzaamheden te verrichten. Het gaat dan om:

  • het aanbrengen van brandkleppen in het ventilatiekanaal bij de ventilatie-unit;
  • het isoleren van doorvoeringen in de meterkast als deze zich in uw appartement bevindt.

Als deze werkzaamheden klaar zijn voldoet elk appartement weer aan de normen die de gemeente Amsterdam heeft gesteld in het Bouwbesluit 2012. Mocht dan ergens in het wooncomplex brand ontstaan, dan zal deze minder snel doorslaan naar uw appartement.

Wat wordt van u gevraagd?

In januari en februari 2016 zijn medewerkers van het bedrijf BCA Brandveilig uit Utrecht in ons gebouw aanwezig om de werkzaamheden in uw appartement uit te voeren. U wordt gevraagd tussen 11 januari en 25 januari 2016 te bellen met 06 -158 34 293 voor het maken van deze afspraak. De voorman, de heer Fred Nix, houdt speciaal spreekuur voor het plannen van deze afspraak tussen 12.00 – 13.00 uur op ma. t/m vr. Buiten deze tijden kunt u de voicemail inspreken met uw naam, adres en telefoonnummer en wordt u later teruggebeld.

Indien u geen afspraak maakt en nakomt, dan zal de VvE u een boete opleggen van € 450,–. Deze boete is direct opeisbaar vanaf 10 februari 2016.De boete wordt gebruikt om na afloop van de projectperiode alsnog de werkzaamheden in uw appartement te laten uitvoeren. Het bestuur van de VvE heft deze boete op basis van artikel 29 uit de splitsingsacte; deze acte is ook van toepassing op huurders en is in te zien op de website van de VvE. Bent u huurder? Dan wordt de boete geïnd door MVGM- Woningmanagement.
De werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd ma. t/m vrij. tussen 7.00 en 16.00 uur en nemen per appartement 3 tot 4 uur in beslag. Tijdens deze werkzaamheden wordt ook gecontroleerd of de ventilatie in uw keuken op een juiste wijze is toegepast. Afzuigkappen met een motor die rechtstreeks zijn aangesloten op een luchtafvoerkanaal veroorzaken verstoringen in het gemeenschappelijke systeem, zoals geurverspreiding in andere appartementen. Alleen recirculatiekappen zijn toegestaan of motorloze afzuigkappen.

Het maken van een afspraak en het nakomen hiervan is verplicht. In de splitsingsacte is geregeld dat toegang moet worden verleend door bewoners voor het verrichten van onderhoud aan gemeenschappelijke delen, ook als deze zich in een privé-ruimnte bevinden. Meterkasten en ventilatiekanalen komen uit op bouwkundige schachten; deze zijn gemeenschappelijk.

Onderzoek brandveiligheid door De Vlieg Techniek, definitieve versie, 5-10-2015

 

Print Friendly, PDF & Email
Geplaatst in Onderhoud gebouw Getagged brandveiligheid Permalink

Berichtnavigatie

← Datum jaarvergaderingen 2016 vastgesteld
Parkeren per 1 februari 2016: uw puk vervalt. Nieuwe parkeerpas. →
↑